T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ATAŞEHİR - Ataşehir İbrahim Müteferrika Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Genel Bilgi

 

Rehberlik hizmetlerinin genel ilkeleri:

Zorlayıcı olmamak-gönüllülük

Bireysel özelliklere saygı

Gizlilik

Tarafsızlık, hakkaniyet

Koşulsuz kabul (kişi yargılanıp, eleştirilemez),

Hizmet alanı tüm bireylere yöneliktir. Sadece sorunlu bireylere  yardım değil tüm bireylerin gelişimine katkıda bulunmaktır.

 

Okulumuzda  rehberlik ve psikolojik danışma servisi tarafından  gerçekleştirilen çalışmalar kısaca  şunlardır;

 

EĞİTSEL REHBERLİK :

 

            Okul  ve  çevresi  hakkında  bilgi vermek,okul  kurallarını  tanıtmak,verimli  ders çalışma  yollarını anlatmak,karşılaşılabilecek    güçlükler  hakkında  bilgilendirmeler  yapmak  amacıyla ;

 

a) Okulun 9. sınıfına gelen öğrencilere okula uyumları konusunda gerekli çalışmaların yapılması, (Okul birimlerini ve bu birimlerde çalışan görevlilerin tanıtılması, Okulun eğitim öğretim sisteminin tanıtılması,

b) Rehberlik ve psikolojik danışma servisi  ve çalışmalarının tanıtılması,                            

c) 9. sınıf öğrencilerinin velileri ile okulu, ders çalışma  tekniklerini vb. gibi konuları tanıtma amacıyla toplantı düzenlenmesi,

d) Disiplin ile sınıf geçme yönetmeliği  ve  ders  çalışma  yöntemleri  hakkında bilgilendirme  çalışmasının yapılması                 

 

BİREYSEL REHBERLİK:

Bireyin  tanınması için,bireylerin ilgi ve  yetenekleri,başarı ve  başarısızlıkları,, kişisel  ve  sosyal uyum düzeyleri,zayıf ve  güçlü  yönleri,ilgi,tavır ve  değer  yargıları,yetiştiği  çevrenin  geliştirici ve engelleyici etkileri gibi pek çok  özelliklerinin  ayrıntılı  olarak bilinmesi  gerekir.Bunun için;

 

1- Öğrenci Tanıma Çalışmaları,

a) Öğrenci tanıma dosyalarının 9. sınıflar için düzenlenmesi,

b)  Diğer sınıfların öğrenci tanıma dosyalarının incelenmesi,

c) Öğrenci tanıma anketi uygulanması,

d) Veli tanıma anketi uygulanması,

e) Beier Cümle Tamamlama testinin uygulanması, (Form B)

f)  Otobiyografi ve sosyometri tekniklerinin uygulanması,

g) Gerekli görülen durumlarda psikolojik testlerin uygulanması,

 

2- Psikolojik Danışma Çalışmaları,

Psikolojik  danışma, bireyin  yetenekleri,becerileri,ilgileri,tavırları,güdüleri,kişisel ve duygusal problemleri konusunda  kendisini  daha  iyi anlaması  ve  kendi kendine  daha  iyi kararlar alıp,problemlerini kendi  kendine çözebilmesini  amaçlar. Bazı  teknikler  kullanılarak  danışman ve  danışan  arasında  karşılıklı  fikir,tutum  ve duygusal  etkileşime  olanak veren,bireyin  problemine çözüm  yolu bulunmasını,tutum ve  davranışlarında değişiklik  meydana  gelmesini  amaçlayan bir  süreçtir. Bunun  için;

 

a) Okul yöneticileri, öğretmenler, aileler tarafından ve Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisince  belirlenen veya kendiliğinden başvuran uyum güçlüğü gösteren öğrencilere rehberlik tekniklerinden yararlanılarak yönlendirici çalışmaların yapılması,

b) Disiplin Kuruluna gönderilen öğrencilerle öğrenci disiplin cezası almadan çalışmaların yapılması,

c) Rehberlik ve psikolojik danışma servisini aşan durumlarda devlet ve üniversite hastanelerinin ilgili bölümleri ile ilişki kurulması,

 

 

MESLEKİ REHBERLİK :

Meslek  seçme,olası  meslekler  arasında  bireyin kendisine uygun olanı  belirlemesidir.  Bir süreç olarak,meslek  seçiminde  birey  kendisine  açık meslekleri  çeşitli  yönleri  ile  değerlendirip,  kendi gereksinmeleri  doğrultusunda   istenilen  yönleri daha  çok olan birini tercih edebilir. Bu  karar  kişinin hayatında verdiği  önemli  kararlardan  biridir. Bu  alanda  yapılan çalışmalar;

           

1- Meslekler ve üst öğretim kurumlarının tanıtılması amacıyla üniversite öğretim üyeleri, iş alanlarından çeşitli meslek sahipleri, üniversite öğrencileri vb. ile işbirliği yapılarak gerekli konferans ve panellerin düzenlenmesi,

 

2- Üniversite giriş sınavlarında okulun genel başarı durumu ve öğrencilerin girmeye hak kazandıkları fakülte ve yüksek okulların belirlenerek liste halinde öğretmen ve öğrencilere duyurulması,

 

3- İlgi  ve  yeteneklerin  belirlenmesi  amacıyla test ve  envanterlerin uygulanması,  sonuçların değerlendirilmesi,

 

4- Üniversitelere  akademik  ve  sosyal  koşullarını  tanımak  amacıyla  gezilerin  düzenlenmesi,

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 22.11.2017 - Güncelleme: 22.03.2024 12:42 - Görüntülenme: 1358
  Beğen | 1  kişi beğendi