Zorlayıcı olmamak-gönüllülük
Bireysel özelliklere saygı
Gizlilik
Tarafsızlık, hakkaniyet
Koşulsuz kabul (kişi yargılanıp, eleştirilemez),
Hizmet alanı tüm bireylere yöneliktir. Sadece sorunlu bireylere yardım değil tüm bireylerin gelişimine katkıda bulunmaktır.
Okulumuzda rehberlik ve psikolojik danışma servisi tarafından gerçekleştirilen çalışmalar kısaca şunlardır;
EĞİTSEL REHBERLİK :
Okul ve çevresi hakkında bilgi vermek,okul kurallarını tanıtmak,verimli ders çalışma yollarını anlatmak,karşılaşılabilecek güçlükler hakkında bilgilendirmeler yapmak amacıyla ;
a) Okulun 9. sınıfına gelen öğrencilere okula uyumları konusunda gerekli çalışmaların yapılması, (Okul birimlerini ve bu birimlerde çalışan görevlilerin tanıtılması, Okulun eğitim öğretim sisteminin tanıtılması,
b) Rehberlik ve psikolojik danışma servisi ve çalışmalarının tanıtılması,
c) 9. sınıf öğrencilerinin velileri ile okulu, ders çalışma tekniklerini vb. gibi konuları tanıtma amacıyla toplantı düzenlenmesi,
d) Disiplin ile sınıf geçme yönetmeliği ve ders çalışma yöntemleri hakkında bilgilendirme çalışmasının yapılması
BİREYSEL REHBERLİK:
Bireyin tanınması için,bireylerin ilgi ve yetenekleri,başarı ve başarısızlıkları,, kişisel ve sosyal uyum düzeyleri,zayıf ve güçlü yönleri,ilgi,tavır ve değer yargıları,yetiştiği çevrenin geliştirici ve engelleyici etkileri gibi pek çok özelliklerinin ayrıntılı olarak bilinmesi gerekir.Bunun için;
1- Öğrenci Tanıma Çalışmaları,
a) Öğrenci tanıma dosyalarının 9. sınıflar için düzenlenmesi,
b) Diğer sınıfların öğrenci tanıma dosyalarının incelenmesi,
c) Öğrenci tanıma anketi uygulanması,
d) Veli tanıma anketi uygulanması,
e) Beier Cümle Tamamlama testinin uygulanması, (Form B)
f) Otobiyografi ve sosyometri tekniklerinin uygulanması,
g) Gerekli görülen durumlarda psikolojik testlerin uygulanması,
2- Psikolojik Danışma Çalışmaları,
Psikolojik danışma, bireyin yetenekleri,becerileri,ilgileri,tavırları,güdüleri,kişisel ve duygusal problemleri konusunda kendisini daha iyi anlaması ve kendi kendine daha iyi kararlar alıp,problemlerini kendi kendine çözebilmesini amaçlar. Bazı teknikler kullanılarak danışman ve danışan arasında karşılıklı fikir,tutum ve duygusal etkileşime olanak veren,bireyin problemine çözüm yolu bulunmasını,tutum ve davranışlarında değişiklik meydana gelmesini amaçlayan bir süreçtir. Bunun için;
a) Okul yöneticileri, öğretmenler, aileler tarafından ve Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisince belirlenen veya kendiliğinden başvuran uyum güçlüğü gösteren öğrencilere rehberlik tekniklerinden yararlanılarak yönlendirici çalışmaların yapılması,
b) Disiplin Kuruluna gönderilen öğrencilerle öğrenci disiplin cezası almadan çalışmaların yapılması,
c) Rehberlik ve psikolojik danışma servisini aşan durumlarda devlet ve üniversite hastanelerinin ilgili bölümleri ile ilişki kurulması,
MESLEKİ REHBERLİK :
Meslek seçme,olası meslekler arasında bireyin kendisine uygun olanı belirlemesidir. Bir süreç olarak,meslek seçiminde birey kendisine açık meslekleri çeşitli yönleri ile değerlendirip, kendi gereksinmeleri doğrultusunda istenilen yönleri daha çok olan birini tercih edebilir. Bu karar kişinin hayatında verdiği önemli kararlardan biridir. Bu alanda yapılan çalışmalar;
1- Meslekler ve üst öğretim kurumlarının tanıtılması amacıyla üniversite öğretim üyeleri, iş alanlarından çeşitli meslek sahipleri, üniversite öğrencileri vb. ile işbirliği yapılarak gerekli konferans ve panellerin düzenlenmesi,
2- Üniversite giriş sınavlarında okulun genel başarı durumu ve öğrencilerin girmeye hak kazandıkları fakülte ve yüksek okulların belirlenerek liste halinde öğretmen ve öğrencilere duyurulması,
3- İlgi ve yeteneklerin belirlenmesi amacıyla test ve envanterlerin uygulanması, sonuçların değerlendirilmesi,
4- Üniversitelere akademik ve sosyal koşullarını tanımak amacıyla gezilerin düzenlenmesi,